kobieta rozmawia przez telefon, siedząc przy biurku

3 artykuły biurowe, o których nie miałeś pojęcia


Bez względu na to gdzie biuro ma swoją lokalizację, musi być zaopatrzone we wszystkie niezbędne akcesoria i urządzenia. Artykuły te to nie tylko konieczne przybory, ale wręcz niezastąpione w każdej pracy z dokumentami.

Praktyczne sprzęty biurowe

Biuro jest miejscem pracy dla pracowników administracyjnych każdej instytucji, firmy lub zakładu przemysłowego służącym do wykonywania prac urzędniczych, dlatego zaopatrzenie pomieszczeń biurowych w meble i sprzęt odpowiedni do wykonywania tych prac jest podstawową zasadą dobrej organizacji przestrzeni.
Jednym z podstawowych sprzętów biurowych jest biurko – ten mebel powinien być nie tylko funkcjonalny, ale również odpowiednio duży. Do biurka mniejszych rozmiarów można dostawić specjalny stolik, który wydłuży brakujący blat roboczy.

W każdym biurku powinna się znaleźć przynajmniej jedna szufladka i półki, zamykane drzwiczkami. Dobrze również by obydwa elementy miały zamki do zamykania kluczykiem, gdyż w biurku często chowane są osobiste przedmioty pracownika lub ważne dokumenty.

Następnymi ważnymi meblami są regały i szafy. Regały służą głównie jako podręczne półki do odkładania codziennych dokumentów, segregatorów czy literatury fachowej. Są zazwyczaj otwarte, gdyż drzwiczki zakłócałyby ich częste używanie. Inna sprawa ma się z szafą – tu przyda się zamek, ponieważ w tych meblach z reguły przechowywane są poufne dokumenty, teczki personalne, przyboru biurowe, artykuły papiernicze typu papier ksero, koperty czy papier firmowy. Zamknięcie wszystkich przedmiotów drzwiami szafy podniesie wizualną estetykę pomieszczenia. Artykuły biurowe takie jak ołówki, długopisy, gumki do gumowania, temperówki, notatniki, spinacze i wiele innych można również schować do biurek, gdzie każdy potrzebny przedmiot będzie dostępny w każdej chwili.

Zobacz również  Na czym polega influencer marketing?

Artykuły biurowe o szczególnym przeznaczeniu

Z pewnością do artykułów biurowych, których zastosowanie wiąże się bardziej ze szkołą, niż z biurem, zaliczymy kolorowe pisaki, karteczki samoprzylepne czy znaczniki. Pomimo swojego „szkolnego” wyglądu znakomicie sprawdzają się przy oznaczaniu szczególnie ważnych dokumentów lub fragmentów treści pism.

Wygodny fotel to podstawa przyjemnej pracy

Praca urzędnika polega na siedzeniu, więc pracodawca powinien zadbać o wygodne krzesło dla swojego podwładnego. Najczęstszymi produktami są obrotowe fotele, z możliwością przestawiania go za pomocą zamontowanych kółek. Fotele powinny mieć regulowaną wysokość siedziska, wysokie oparcie, dobrze dopasowane do sylwetki i opcjonalnie podłokietniki. Tak zaprojektowane krzesło pozwoli na wygodne, nawet kilkugodzinne siedzenie w jednej pozycji.

Oświetlenie pomieszczenia biurowego to również coś, o co należy zadbać z całą powagą – lampki biurkowe oraz możliwość doświetlenia pomieszczenia światłem z góry przyczyni się do niemęczenia wzroku i lepszej, bardziej wydajnej pracy.

Urządzenia do biura

Żadne biuro nie obejdzie się bez elektronicznego i elektrycznego sprzętu – oprócz komputerów, niezastąpionych urządzeń w każdej gałęzi gospodarki, powinny znaleźć się tu także drukarki, skaner, bindownica, laminator, niszczarka do dokumentów, a także telefon stacjonarny.

Zobacz również  Co wchodzi w skład usług fulfilment? Odpowiadamy!

Dodatkowym wyposażeniem, niezaliczanym do typowych sprzętów biurowych, mogą być produkty innego rodzaju, służące do przygotowania posiłków, i zaliczymy do nich: ekspres do kawy, czajnik elektryczny, dystrybutor wody i ewentualnie mikrofalówkę. Obecność tych urządzeń pozwoli na chwilę odpoczynku, przy aromatycznej kawie czy herbacie.