5 zasad ciekawego bloga branżowego
Prowadzenie bloga branżowego to dobry sposób na przekazywanie treści marketingowych i dotarcie do nowych klientów. We wpisach umieszcza się bowiem cenne informacje, które sprzyjają rozpoznawalności marki w internecie, a jeśli chodzi o czynnik SEO, blog sprawdza się znakomicie, gdyż ilość podstron witryny pozwala na umieszczenie wielu słów kluczowych, także tych rozszerzonych, zwanych long tail (długi ogon). Jak prowadzić blog, by klienci chętnie go czytali?
Jak zadbać o SEO? Blog użyteczny, ale wartościowy dla czytelnika
Wprawdzie tworząc blog branżowy, robimy to po to, by zadbać o właściwe pozycjonowanie, ale nie może to być jedynym celem. Pisząc w ten sposób, tworzymy treści mało merytoryczne, więc nie są atrakcyjnie zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla klientów. Pamiętajmy, że publikowane artykuły powinny dogłębnie analizować dany temat, dając odbiorcom nową wiedzę i informacje. Dzięki temu zaufają nam, a naszą stronę uznają za wiarygodne źródło danych. Robot wyszukiwarki – algorytm bada kilkanaście czynników, na podstawie których określa przydatność i merytorykę tekstu.
Dbamy o SEO – blog, który wyszukiwarki ocenią wysoko
W blogu trzeba pamiętać też o tym, by unikalne, merytoryczne treści były również odpowiednio zoptymalizowane pod SEO. Zwróćmy uwagę na odpowiednią objętość tekstu, zawartość słów kluczowych w tekście, a także odwołanie się do źródeł. Do tekstu warto dodawać elementy multimedialne, a najważniejsze teksty wyróżnić pogrubioną czcionką. Konieczne jest także wstawienie chwytliwych nagłówków, które są istotnym czynnikiem SEO. Blog powinien tworzyć doświadczony copywriter, który wie, jak przyciągnąć wzrok i zainteresowanie osoby czytającej – tylko dobry specjalista umie w nagłówkach wykorzystywać liczby, niestandardowe przymiotniki czy prowokujące pytania.
Dobre zasady SEO, blog, który ma nowe treści – to klucz do sukcesu!
Tworząc blog trzeba pamiętać o systematycznym dodawaniu nowych treści. Konieczne są jak najczęstsze aktualizacje, najlepiej codzienne. Wymaga to jednak dużego zaangażowania, na co nie każda firma może sobie pozwolić. Nawet jeśli mamy ograniczone środki, koniecznie musimy umieścić minimum jeden nowy wpis na blogu, aby praca miała jakikolwiek sens. Treści powinny być zróżnicowane i ciekawe – jeśli sprzedajmy kosmetyki do pielęgnacji twarzy, opiszmy na blogu jej rodzaje, zamieszczajmy informacje o nowinkach i składnikach specyfików.
Ja pisać, by nas czytano? Mniej formalnie, ale profesjonalnie!
Tworząc treści na blogu, warto odejść od sztywnych reguł. Pokażmy, że jesteśmy dowcipni i otwarci. Opisując rozwiązanie jakiegokolwiek problemu, używajmy języka, jakim się posługujemy podczas rozmowy z dobrą koleżanką – przyjaznego i pozbawionego regułek. Twórzmy krótkie zdania i akapity, by czytelnik nie czuł się zakłopotany tym, że nie rozumie, o czym piszemy – w takiej sytuacji w ogóle nie będzie chciał nas czytać.
Co jest ważne – SEO, blog i szacunek do czytelnika
Jeśli na blogu pojawi się komentarz, musimy na niego odpowiedzieć. W ten sposób pokazujmy, że zależy nam na osobach, które czytają nasz blog – odwiedzając naszą witrynę, wkrótce mogą stać się klientami. Nawet jeśli nic nie kupią, chcemy przecież budzić u ludzi miłe skojarzania. Jeśli w komentarzach pojawi się pytanie, trzeba na nie odpowiedzieć. Dzięki temu będziemy traktowani jako eksperci w dziedzinie, którą się zajmujemy.
Jeśli prowadzimy stronę firmową lub sklep internetowy, a zależy nam na odpowiedniej optymalizacji SEO, blog to świetny pomysł na zwiększenie świadomości i rozpoznawalności marki. Twórzmy najwyższej jakości treści i dbajmy o czytelników, a ci chętnie będą nas odwiedzać.
Zobacz, jak wygląda blog branżowy: https://digitalhill.pl/blog/seo-i-pozycjonowanie/