Co to jest Google Tag Manager?


Google Tag Manager jest jednym z bezpłatnych narzędzi od firmy Google. Jego głównym celem jest pomoc w kontrolowaniu fragmentów kodu oraz tagów, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla wszystkich marketerów. Wiele osób zastanawia się, co to jest GTM, a także jak działa to narzędzie. Warto się tego dowiedzieć.

Założenie Konta

Przede wszystkim przed rozpoczęciem pracy z takim narzędziem jak Google Tag Manager należy założyć odpowiednie Konto wraz z Kontenerem. Jest to bardzo istotna kwestia, ponieważ bez konta nie będziemy mieć możliwości korzystania z tego narzędzia. Podczas zakładania konta należy wpisać nazwę swojej firmy lub inną wymyśloną przez siebie nazwę. Następnym krokiem jest założenie Kontenera, który zawiera w swoim składzie tagi śledzące. Wśród nich można przede wszystkim wyróżnić Google Analytics, ale także Google AdWords. Warto również dołączyć swoją domenę.

Dodanie fragmentu kodu

Następnym krokiem podczas pracy z takim narzędziem jak Google Tag Manager jest dodanie fragmentu kodu do posiadanej przez siebie witryny internetowej. Po założeniu konta wraz z kontenerem pojawia się strona, na której można znaleźć fragmenty kodu. Należy je wykorzystać na swojej stronie internetowej zaraz po tagu otwierającym. Fragmenty kodu powinny być umieszczone na każdej stronie naszej witryny, na której pragniemy korzystać z takiego narzędzia jak Google Tag Manager. Na dole strony pojawiają się możliwości dodawania tagów, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

Zobacz również  3 zasady wdrażania kampanii reklamowej na Facebooku

Dodanie tagów Google Analytics

Kolejnym elementem pracy z Google Tag Manager jest dodanie na swoją stronę internetową tagów Google Analytics. Pierwszym krokiem będzie uzupełnienie wszystkich niezbędnych danych, które są związane z posiadanym przez nas kontem w Google Analytics. Bardzo istotny jest identyfikator użytkownika, jaki posiadamy, ale także rodzaj naszego konta. Warto wszystko w odpowiedni sposób skonfigurować, aby móc w sposób skuteczny oraz efektywny korzystać z takiego narzędzia, jak Google Tag Manager.

Dodanie Reguł

Następnym krokiem podczas pracy z Google Tag Manager jest odpowiednie dodanie Reguł, które są niezwykle istotne. Na początek należy dodać funkcję “Uruchomienie reguł”. Dzięki temu Google Tag Manager pozna reguły, z których chcemy, aby w przyszłości korzystał. Można na własne potrzeby wybrać reguły spośród dostępnych reguł, ale także dodać wszystkie możliwe reguły lub też stworzyć własne reguły. Jest to zależne przede wszystkim od naszych indywidualnych preferencji oraz sposobów zarządzania pracą Google Tag Manager.

Publikowanie

Na końcu pracy z Google Tag Manager warto podejrzeć wszystkie stworzone przez nas ustawienia. Dzięki temu będziemy wiedzieć, czy wszystko będzie działało w sposób efektywny oraz skuteczny. Po sprawdzeniu wszystkich danych należy kliknąć przycisk “Opublikuj”. Następnie dostajemy możliwość dodawania nowych tagów, a także wprowadzania zmian w kontenerach. Warto dostosować wszystko do swoich potrzeb.

Zobacz również  Rodzaje końcówek do pistoletu do kleju

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *