Jak pozycjonować filmy na YouTube?
Platforma YouTube pozwala swoim użytkownikom na dodawanie filmów. Wielu twórców zarabia regularnie na życie, tworząc tego rodzaju filmy, a inni wykorzystują potencjał platformy w celach reklamowych. W serwisie tym publikowana jest ogromna ilość treści, dlatego też bardzo ważne jest właściwe wypromowanie dodawanych przez siebie filmików. Do tego celu wykorzystuje się odpowiednie pozycjonowanie.
Właściwy tytuł i miniaturka
W przypadku pozycjonowania bardzo wiele zależy od właściwego tytułu filmu. Chwytliwy tytuł powinien zawierać interesujące słowa kluczowe, a także przyciągać uwagę widzów, aby w niego kliknęli. Warto przeprowadzić mały reserch i sprawdzić jakie tytuły najchętniej klikają się w danej kategorii tematycznej, aby dostosować swój przekaz do oczekiwań widzów. Najlepiej sprawdzą się treściwe tytuły złożone z kilku wyrazów. Te zbyt długie mogą zostać ucięte w przypadku wyszukiwania filmów na urządzeniu mobilnym. Zbyt krótkie tytuły mogą natomiast nie zostać zauważone. Również ważna jest miniaturka filmiku, która przyciąga uwagę użytkownika. Jaskrawe kolory, ciekawe ujęcia, a także dodatkowe znaki graficzne zachęcają do obejrzenia danego filmiku.
Opis filmu i właściwe tagi
Opis strony umieścić można w wolnym polu pod filmem. Tutaj można streścić treść filmu, a także umieścić dodatkowe informacje dla widzów. Treść znajdująca się w tym polu jest bardzo ważna nie tylko z perspektywy widza, ale przede wszystkim z uwagi na algorytmy wyszukiwania YouTube oraz Google, które odpowiadają za to, czy dana produkcja pojawi się w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie YouTube to również zarządzenie tagami powiązanymi z filmem. Każdy film można otagować przy pomocy kategorii tematycznych oraz słów kluczowych, które sprawią, że film będzie częściej pojawiał się w wynikach wyszukiwania na platformie. Widzom oglądającym dany film wśród proponowanych filmów mogą pojawić się produkcje opatrzone podobnymi tagami.
Jak zwiększyć zasięgi na YouTube?
Zasięgi na YouTube można zwiększyć również dzięki innym działaniom. Link do danego filmu warto umieścić również w innych miejscach w internecie, ponieważ zwiększy to prawdopodobieństwo, że ktoś go zobaczy. Optymalizacja SEO dotyczy natomiast nie tylko tytułu i opisu filmu, ale również jego nazwy. Plik z nazwą powinien być pozbawiony polskich znaków, spacji oraz znaków podkreślenia. Kolejne słowa kluczowe najlepiej będzie oddzielić łącznikiem. W przypadku rozwoju kanału na YouTube bardzo ważny jest również kontakt z widzami, ponieważ pozwala on zwiększyć ich zaangażowanie, a także sprawia, że dane treści są chętniej priorytetyzowane przez algorytmy wyszukiwania. Nie należy również zapominać o jakości udostępnianych filmów, ponieważ w końcu to przede wszystkim ona odpowiada za to, czy dany materiał będzie mógł zainteresować duże grono ludzi. Czas włożony w research, nagrywanie oraz montaż z całą pewnością się opłaci i pozwoli zyskać aprobatę widzów.
Źródło: https://digitalhill.pl/blog/abc-pozycjonowania-youtube/