Jak pozycjonować filmy na YouTube?


Platforma YouTube pozwala swoim użytkownikom na dodawanie filmów. Wielu twórców zarabia regularnie na życie, tworząc tego rodzaju filmy, a inni wykorzystują potencjał platformy w celach reklamowych. W serwisie tym publikowana jest ogromna ilość treści, dlatego też bardzo ważne jest właściwe wypromowanie dodawanych przez siebie filmików. Do tego celu wykorzystuje się odpowiednie pozycjonowanie.

Właściwy tytuł i miniaturka

W przypadku pozycjonowania bardzo wiele zależy od właściwego tytułu filmu. Chwytliwy tytuł powinien zawierać interesujące słowa kluczowe, a także przyciągać uwagę widzów, aby w niego kliknęli. Warto przeprowadzić mały reserch i sprawdzić jakie tytuły najchętniej klikają się w danej kategorii tematycznej, aby dostosować swój przekaz do oczekiwań widzów. Najlepiej sprawdzą się treściwe tytuły złożone z kilku wyrazów. Te zbyt długie mogą zostać ucięte w przypadku wyszukiwania filmów na urządzeniu mobilnym. Zbyt krótkie tytuły mogą natomiast nie zostać zauważone. Również ważna jest miniaturka filmiku, która przyciąga uwagę użytkownika. Jaskrawe kolory, ciekawe ujęcia, a także dodatkowe znaki graficzne zachęcają do obejrzenia danego filmiku.

Opis filmu i właściwe tagi

Opis strony umieścić można w wolnym polu pod filmem. Tutaj można streścić treść filmu, a także umieścić dodatkowe informacje dla widzów. Treść znajdująca się w tym polu jest bardzo ważna nie tylko z perspektywy widza, ale przede wszystkim z uwagi na algorytmy wyszukiwania YouTube oraz Google, które odpowiadają za to, czy dana produkcja pojawi się w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie YouTube to również zarządzenie tagami powiązanymi z filmem. Każdy film można otagować przy pomocy kategorii tematycznych oraz słów kluczowych, które sprawią, że film będzie częściej pojawiał się w wynikach wyszukiwania na platformie. Widzom oglądającym dany film wśród proponowanych filmów mogą pojawić się produkcje opatrzone podobnymi tagami.

Zobacz również  Modne kierunki studiów w 2020 roku

Jak zwiększyć zasięgi na YouTube?

Zasięgi na YouTube można zwiększyć również dzięki innym działaniom. Link do danego filmu warto umieścić również w innych miejscach w internecie, ponieważ zwiększy to prawdopodobieństwo, że ktoś go zobaczy. Optymalizacja SEO dotyczy natomiast nie tylko tytułu i opisu filmu, ale również jego nazwy. Plik z nazwą powinien być pozbawiony polskich znaków, spacji oraz znaków podkreślenia. Kolejne słowa kluczowe najlepiej będzie oddzielić łącznikiem. W przypadku rozwoju kanału na YouTube bardzo ważny jest również kontakt z widzami, ponieważ pozwala on zwiększyć ich zaangażowanie, a także sprawia, że dane treści są chętniej priorytetyzowane przez algorytmy wyszukiwania. Nie należy również zapominać o jakości udostępnianych filmów, ponieważ w końcu to przede wszystkim ona odpowiada za to, czy dany materiał będzie mógł zainteresować duże grono ludzi. Czas włożony w research, nagrywanie oraz montaż z całą pewnością się opłaci i pozwoli zyskać aprobatę widzów.

Źródło: https://digitalhill.pl/blog/abc-pozycjonowania-youtube/