Jak skutecznie prowadzić kampanie emailowe?
Kampania email to bardzo skuteczna forma promocji Twoje marki. Korzystają z niej zarówno małe firmy, jak i potężne koncerny. Im więcej osób się dowie o Twoich produktach czy usługach, tym większa szansa na większe zainteresowanie, a co za tym idzie sprzedaż. Jak zatem prowadzić kampanie email aby przyniosły oczekiwane rezultaty?
Ustal, do kogo chcesz dotrzeć
Wiele poradników biznesowych i marketingowych wciąż podkreśla jak ważne jest określenie grupy docelowej. Pomimo tego, wiele osób zakładając swój biznes czy decydując się kampanie email czy w social mediach zupełnie o tym zapomina. Niestety, analiza konkurencji i określenie grupy docelowej to podstawa prowadzenia biznesu i działań promocyjnych. Jeśli nie wiemy komu chcemy sprzedać, tym bardziej nie będziemy wiedzieć jak to zrobić. Nawet bardzo ciekawy produkt czy usługa może nigdy nie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, jeśli tych odbiorców wcześniej nie ustalimy.
Kampanie email mogą być skuteczną formą, ale tylko i wyłącznie w przypadku odpowiedniego planowania kampanii i określenia grupy docelowej. Przypuśćmy, że prowadzisz sklep odzieżowy i chcesz wprowadzić do niego biżuterię i torebki. Czy wyślesz tę informację do mężczyzn, którzy u Ciebie kupują? Można mieć nadzieję, że niektórzy będą mieli z głowy pomysł na prezent dla swojej kobiety, ale odzew będzie rzeczywiście niewielki. Skuteczna kampania email to przemyślana i dobrze zaplanowana promocja
Skup się na potrzebach
Doskonale wiemy jaki natłok informacji otrzymujemy codziennie i jak chętnie pozbywamy się tych zbędnych. Zanim zdecydujesz się na kampanie email pomyśl o tym, jaką potrzebę lub oczekiwania Twoich klientów możesz spełnić. Raczej już niewiele osób reaguje na hasła w stylu: super wyprzedaż, mega okazja, rabat do -70%, ponieważ często nie mają nic wspólnego z rzeczywistością i okazują się stratą czasu. Pomyśl, co kampania email ma dać Twoim klientom. Może darmową przesyłkę, darmowe konsultacje, limitowaną serię, szybszy termin? W zależności od prowadzonej działalności, pomyśl co możesz dać klientom, aby chcieli po raz pierwszy lub ponownie skorzystać z Twoich usług.
Gra słów
Jak wspomnieliśmy natłok informacji powoduje, że paradoksalnie niewiele rzeczy nas interesuje. Dlatego kampanie email muszą zaskakiwać oryginalnością, chwytliwym hasłem czy nietuzinkową grafiką. Dziś trudno zainteresować klienta zwykłymi sloganami jak: zobacz najnowsze promocje, kup, nie pożałujesz, zdziwisz się jakie rabaty przygotowaliśmy. Kampania email musi być dobrze zaplanowana, odpowiadać na potrzeby i zachęcać niebanalnym tekstem i grafiką. Jeśli nie masz pomysłu na chwytliwą treść, możesz skorzystać z pomocy agencji reklamowych.
Kampania email to skuteczny sposób na dotarcie do szerokiego grona klientów, zainteresowania usługami czy budowania pozytywnego wizerunku. Profesjonalnie przygotowana możesz znacznie zwiększyć zainteresowanie naszą marką i oferowanymi usługami czy produktami.
Więcej o usłudze: https://digitalhill.pl/uslugi/content-marketing/email-marketing/