Kiedy warto wdrożyć system płatności bezgotówkowych w sklepie


Kiedy warto wdrożyć system płatności bezgotówkowych w sklepie

Polacy idą z duchem czasu. Coraz chętniej decydują się na zakupy przez internet. Regularnie korzystają z kart debetowych, doceniają możliwości, jakie dają im karty kredytowe – bezpieczeństwo i wygodę. Pieniądze znajdują się na koncie, nie trzeba co rusz biegać do bankomatu, a w dodatku obsługa kart płatniczych oferowana jest przez coraz więcej sklepów. Czy warto dołączyć do tej grupy?

Jakie są zalety terminali?

Jeśli prowadzi się sklep albo firmę usługową i ma się już zadowalający dochód z biznesu, obsługa kart płatniczych okazać się może krokiem w dobrym kierunku. Z płatności kartą chętnie korzystać będą nie tylko stali klienci, ale i nowi, którzy kupują właśnie na kartę. Małe sklepiki czy firmy usługowe tracą klientów nie dlatego, że w marketach bywa taniej. Czasami powód jest bardziej prozaiczny. W marketach obsługa kart płatniczych to norma, w sklepach już niekoniecznie.

Terminale to koszt dla sprzedawcy, ale z drugiej strony i dobra inwestycja. W końcu to najlepszy sposób na pozyskanie nowych klientów. Którzy, płacąc kartą, skłonni są wydać więcej, niż płacąc gotówką. To już wystarczające argumenty, by zdecydować się na terminal w swojej firmie. Większy obrót, to przecież również i znacznie większe zyski.

Zobacz również  3 zasady wdrażania kampanii reklamowej na Facebooku

Jednak ta obsługa kart płatniczych to przede wszystkim niesamowita oszczędność czasu dla samych klientów. Nie muszą biegać do bankomatu, szukać drobnych, a jeśli korzystają z kart kredytowych, mogą robić zakupy na zaś – płatność bywa odciągnięta niekiedy nawet o 2 miesiące i to bez żadnych odsetek. W dodatku banki niekiedy „przymuszają” swoich klientów do robienia zakupów na kartę, wprowadzając minimalne ilości transakcji, by uzyskać zwolnienie z miesięcznej opłaty za kartę.

Obsługa kart płatniczych – sposób na nowych klientów?

Obsługa kart płatniczych to przyszłość w sklepach i w branży usługowej. A jednocześnie chyba najskuteczniejszy sposób na pozyskanie klientów. W czasach, kiedy liczą się wygoda i czas, obsługa kart płatniczych jest rozwiązaniem idealnym, na którym korzystają tak samo klienci i przedsiębiorcy. Warto przy tym pamiętać, że akceptowanie płatności kartami to nie tylko większy zysk. To także inwestycja w wizerunek firmy. Sklepy i biura, w których obsługa kart płatniczych to norma, postrzegane są jako bardziej nowoczesne, idące z duchem czasu, przyciągają młodą klientelę, która chętnie testuje nowe produkty.

O czym trzeba pamiętać?

Chociaż obsługa kart płatniczych to coraz częściej już norma nawet w małych punktach sprzedaży czy usług, to jednak trzeba pamiętać, że terminal to mimo wszystko koszty dla przedsiębiorcy. Urządzenia nie dostaje się raz na zawsze, trzeba regularnie płacić abonament, pojawiają się dodatkowe koszty, prowizje od zakupu i stałe opłaty za transakcje. Do tego dodać trzeba koszty korzystania – prąd, łącze internetowe lub telefoniczne, papier do wydruku paragonów. Zanim więc podpisze się umowę i zainstaluje terminal we własnym sklepie, koniecznie trzeba zrobić bilans kosztów i zysków i ocenić, czy nowoczesny terminal faktycznie przyniesie oczekiwane zyski.

Zobacz również  Różnice między magazynowaniem wewnętrznym a zewnętrznymi usługami magazynowymi

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *