Prowadzenie Instagrama – przegląd nowości w 2023 roku


Prowadzenie Instagrama to dziś nie tylko utrwalanie wspomnień i dzielenie się przemyśleniami czy śmiesznymi treściami ze znajomymi, ale przede wszystkim ogromna machina biznesowa. Współprace influencerskie, sprzedaż produktów, recenzje i unboxingi to tylko niektóre z najpopularniejszych możliwości, jakie wykorzystują marki do promocji swoich produktów. Aby cieszyć się rosnącą sprzedażą i zaangażowaniem klientów, warto również znać najnowsze funkcje oraz zmiany w regulaminie. Oto zestawienie, które pozwoli Ci być na bieżąco.

 

1. Notatki, czyli powrót do przeszłości

Na początku lutego 2023 na Instagramie pojawiła się możliwość dodawania notatek, która dla milenialsów brzmi jak pieśń przeszłości, ponieważ podobną funkcję oferował popularny na początku milenium – komunikator Gadu Gadu.

Notatki to nieco myląca nazwa, ponieważ nowa funkcja przypomina bardziej status lub opis. We wstążce tekstu można umieścić maksymalnie 60 znaków – w tym emotikony. Notatka wyświetla się innym użytkownikom jedynie przez 24 godziny, a użytkownicy mogą ją udostępnić wszystkim obserwatorom lub tylko wybranej grupie.

Zobacz również  Jak śledzić drogę paczki kurierskiej?

Na notatki można odpowiadać, co ma być zachętą do prowadzenia small talków i zaczepiania znajomych, z którymi dawno nie mieliśmy okazji porozmawiać. Z nowej funkcji mogą oczywiście korzystać również konta biznesowe, wykorzystując ją do kreatywnego marketingu.

 

2. Nowy regulamin dotyczący pokazywania sutków

17 stycznia 2023 roku Rada Doradcza Mety wydała zalecenie dla Facebooka i Instagrama, aby zmieniły politykę dotyczącą moderowania treści, w których pojawia się nagość. Eksperci są zdania, że kanały społecznościowe powinny umożliwiać publikację zdjęć, na których widoczne są kobiece sutki. Dotychczas cenzura nie obowiązuje jedynie mężczyzn. Regulamin ma uwzględniać również osoby transpłciowe i niebinarne.

 

3. Nowe możliwości personalizacji treści

Instagram wprowadza nowe możliwości personalizacji treści, które przede wszystkim mają na względzie bezpieczeństwo najmłodszych użytkowników. Proponowane ulepszenia obejmują m.in. możliwość:

  • ukrywania postów zawierających konkretne słowa, emotikony lub hashtagi w opisie,
  • ukrywania treści w zakładce „Eksploruj”,
  • włączenia trybu Quite Mode (jeszcze niedostępnego w Polsce), dzięki któremu wyciszone zostają powiadomienia, a w przypadku przyjścia wiadomości na skrzynkę prywatną, funkcja wyśle autoresponder informujący o nieobecności.

 

Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu Instagrama marki?

Chcesz prowadzić Instagrama firmowego zgodnie z najnowszymi trendami i wykorzystując najświeższe funkcje? Zgłoś się do specjalistów z agencji social media – Frank & Greg. Zespół marketerów, grafików i fotografów zadba o estetykę i skuteczność Twoich treści reklamowych, a Ty zaczniesz sprzedawać więcej.

Zobacz również  Przesyłka kurierska czy paczka pocztowa?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *