3 zasady wdrażania kampanii reklamowej na Facebooku


Prowadzisz biznes i chcesz przenieść swój marketing do Internetu? Nic prostszego!

 

Nie od dziś wiadomo, że Facebook już dawno przestał pełnić funkcje jedynie rozrywkowe. Od jakiegoś czasu media społecznościowe typu Facebook czy Instagram są nie tylko dobrym pomysłem na chwilę przerwy, ale także doskonałym miejscem na reklamę swojej działalności. Z pewnością przeglądając tego typu aplikacje niejednokrotnie zdarzyło Ci się zobaczyć reklamy różnych produktów (od branży beauty po motoryzację), czasem nawet nie wiesz o tym, że oglądasz treści sponsorowane! Właśnie to jest oznaką dobrze przeprowadzonej kampanii reklamowej – gdy nie jesteś w stanie odróżnić materiałów sponsorowanych od rzetelnych poleceń. Zatem jeśli jesteś zainteresowany promocją swojej firmy poprzez tego typu działania, ale nie wiesz jak się do tego zabrać, mamy dla Ciebie kilka skutecznych rad.

Metody reklamy na Facebooku

Istnieje wiele różnych możliwości zareklamowania swoich produktów. Jedną z najpopularniejszych i zarazem najbardziej skutecznych metod jest wysyłanie paczek z próbkami (lub pełnowymiarowymi) twoich produktów do osób, które są rozpoznawalne w sieci. Ta metoda jest niezwykle skuteczna, ponieważ pozwala ona na zawarcie współpracy z tak zwanymi ,,influencerami”. Ten sposób sprawdza się głównie w branży modowej oraz urodowej.
Kolejną możliwością jest wykupowanie reklam bezpośrednio na portalu. Oznacza to, że reklama twojej firmy będzie pokazywała się co jakiś czas na stronie głównej u użytkownika danego portalu (w tym przypadku Facebook). Ta metoda jest również bardzo skuteczna (i często mniej kosztowna) warto jednak zwrócić uwagę na to, że tego typu reklamy często są pomijane i nikt nie zwraca na nie uwagi. Co zatem zrobić by twoja reklama nie została pominięta i zwróciła zainteresowanie wśród użytkowników?

Zobacz również  Czy różni się raport SEO od audytu SEO?

3 złote zasady kampanii reklamowej na Facebooku

Przede wszystkim należy wiedzieć, że kampanie Facebook rządzą się swoimi prawami, dlatego aby dobrze je wykonać musisz wiedzieć ,,co się klika” czyli zarazem ,,co się sprzedaje”.
Pierwsza zasada to tworzenie reklam w ten sposób aby wyglądały jak posty. Pisaliśmy o tym wyżej – najważniejsze jest to aby użytkownik nie był stanie odróżnić postu sponsorowanego od zwykłego postu. Gwarantujemy, że dobrze skrojony post reklamowy to pół sukcesu.
Kolejnym równie ważnym elementem jest zdjęcie, które towarzyszy twojej reklamie. Dobre zdjęcie w kampanii Facebookowej charakteryzuje się przede wszystkim tym, że ma przykuwać uwagę użytkowników. Im więcej osób zauważy Twój post tym większa jest szansa na zdobycie potencjalnych klientów, dlatego warto jest zadbać o odpowiednią oprawę graficzną.
Ostatnią i najważniejszą zasadą obowiązującą w kampanii reklamowej na Facebooku jest zasięg twojej reklamy. Ta zasada jest niesamowicie ważna z tego samego powodu co dobre zdjęcie czyli ,,im więcej osób zobaczy twoją reklamę, tym większa jest szansa na zdobycie potencjalnych klientów”. Zasięg twojej reklamy jest zależny od wielu czynników (w tym od grafiki oraz ilości udostępnień), dlatego warto postarać się o dobrą jakość postu sponsorowanego.

Zobacz również  Przyrządy pomiarowe – rodzaje

Więcej o Facebook Ads: https://digitalhill.pl/uslugi/kampanie-facebook-ads/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *