Co to jest kampania PPC? Odpowiadamy!


Marketing prowadzony w internecie jest coraz bardziej popularny. Nic w tym dziwnego. Pozwala on dotrzeć do wielu odbiorców wykorzystując o wiele mniejszy budżet niż w przypadku tradycyjnych mediów. Elementem marketingu internetowego są też kampanie reklamowe Google. Jak się je organizuje? Jak się je tworzy? Ile kosztują?

Kilka metod rozliczeń

Google rozlicza się ze swoimi reklamodawcami na kilka sposobów. Najbardziej znane to PPV (Pay Per View), czyli płatność naliczana jest za każde wyświetlenie reklamy. Równie znany jest model PPC, czyli Pay Per Click. Oznacza on po prostu, że reklamodawca płaci za ilość kliknięć w jego reklamę.

Ile to kosztuje?

To zależy. Nie ma jednego cennika dla reklam PPC. Na koszt ponoszony przez reklamodawcę składa się wiele czynników m.in. tematyka i branża reklamowanego towaru, przedsiębiorstwa lub oferty. Pod uwagę bierze się także popularność danej reklamy. Reklamodawca ustala budżet reklamowy, a automat zamie się wyliczeniem ceny, jaka będzie pobierana za jedno kliknięcie użytkownika w reklamę.

Czy to dobry sposób wyceny?

Trudno jednoznacznie to stwierdzić, jednak PPC uważa się za optymalny model. Wadą płatności za wyświetlenie reklamy jest fakt, ze nie wiadomo, czy odbiorca ją zobaczył. Być może w ogóle nie zwrócił na nią uwagi, bo go nie zainteresowała. A może ma rozwiniętą ślepotę banerową i z założenia jest odporny na taką formę reklamy. Inną formą rozliczeń jest płatność za działanie czyli za konwersję np. sprzedaż, która była skutkiem kliknięcia w reklamę. To rozwiązanie nie jest obiektywne, więc się od niego odchodzi i Google nie proponuje już tego modelu rozliczeń. Użytkownik może zobaczyć reklamę i kliknąć w nią. Zostanie przeniesiony do sklepu. Jednak, jeśli sklep nie zachęca do zakupów (z różnych przyczyn), to do transakcji nie dojdzie, a za reklamę nie zostanie naliczona zapłata, pomimo że reklama spełniła swoje zadanie i przyprowadziła klienta do sklepu. Jeśli jednak użytkownik kliknie w reklamę, przejdzie na stronę sklepu i dojdzie do zakupu, to Google naliczy opłatę od takiej reklamy. To oczywiście wymarzona sytuacja z perspektywy reklamodawcy, ale nie jest już możliwa. Model PPC jest pewnego rodzaju kompromisem, który rozwiązuje problem wyceny reklamy. Google pobiera opłatę za to, że wyświetli reklamę, użytkownik ją zauważy, a potem w nią kliknie. To, czy dokona zakupu, czy w ostatniej chwili zrezygnuje leży już w gestii sklepu. Kampania reklamowa Google spełniła swoje zadanie i przyciągnęła potencjalnych klientów na stronę. Przekonanie ich do zakupu jest już zadaniem sklepu – jego projektanta, copywritera, fotografa oraz osób zarządzających sprzedażą.

Zobacz również  Jak poprawnie wypełnić e-deklaracje? Oto najważniejsze zasady

Wyniki nieorganiczne

Warto też podkreślić, że PPC jest elementem kampanii SEM. Inaczej mówiąc są to wszystkie płatne linki, czyli wyniki nieorganiczne, które można znaleźć na liście wyników wyszukiwania. Są one zawsze położone powyżej wyników organicznych, więc mają większą szansę trafienia do odbiorców.

Sprawdź szczegóły: https://digitalhill.pl/uslugi/audyty-kampanii-ppc/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *