Czy różni się raport SEO od audytu SEO?


Bardzo często osoby, które mają w planach skorzystanie z usług agencji SEO używają zamiennie raportu i audytu. Należy mieć świadomość, że wspomniane pojęcia są oczywiście ze sobą powiązane, jednak nie oznaczają tego samego. Czym dokładnie różni się raport SEO od audytu SEO?

Czym dokładnie jest raport SEO?

Warto mieć świadomość, że raport seo jest bardzo specjalistycznym sprawozdaniem dotyczącym danej strony internetowej w Google. Należy zaznaczyć, że pierwszy raport powinien powstać na bazie wykonanego audytu seo, z kolei kolejne powinny zawierać bardzo istotne informacje o rezultatach zleconych działań.

Co dokładnie powinien zawierać raport z audytu SEO?

Konieczne jest przede wszystkim wykonanie analizy pracy serwera. Chodzi tutaj o właściwą łączność na linii serwer–przeglądarka użytkownika. Agencja seo nie powinna także zapomnieć o szczegółowej analizie kodu strony. Bardzo często zdarza się bowiem, że wpływ na szybkość wczytywania się poszczególnych stron mają wtyczki obciążające cały serwer.

Zobacz również  Przyrządy pomiarowe – rodzaje

W raporcie seo powinny znajdować się także informacje dotyczące tego, jak strona będzie zachowywała się w wynikach wyszukiwania.

Co powinien zawierać raport SEO z działań agencji?

Jest to kolejny dokument, którego powinien spodziewać się klient zlecający działania pozycjonerskie. W ten prosty sposób właściciel danej strony internetowej będzie wiedział, jakie działania zostały wykonane w danym miesiącu przez pozycjonerów.

W przypadku, gdy zostały dokonane zmiany, można spodziewać się ich przełożenia na ruch, a także sprzedaż. Ponadto z dokumentu można będzie uzyskać informacje czy doszło do niepokojących spadków.

Czym jest audyt SEO?

Audyt seo jest z kolei usługą polegającą na stworzeniu dokumentu, który będzie zawierał liczne zalecenia, porady, a także uwagi dla danej strony internetowej lub sklepu internetowego. Następnie wszystkie zebrane uwagi w audycie SEO są wykorzystywane nie tylko przez programistów, ale również osoby powiązane z daną stroną internetową.

Jest to również bardzo dokładne przeanalizowanie wszystkich najbardziej istotnych elementów witryny, a także działań content-marketingowych. Analizie poddawane są zatem czynniki wewnętrzne, zewnętrzne, treści czy słowa kluczowe.

Bardzo istotne znaczenie w audycie seo ma także przeanalizowanie konkurencji. Pozwala to bowiem na podpatrzenie, jakie strategie stosują inne firmy z tej samej branży.

Zobacz również  Rodzaje końcówek do pistoletu do kleju

Czym różni się raport seo od audytu seo?

Raport SEO może zostać wykonany dopiero po audycie SEO, gdyż powstaje na jego bazie. Oznacza to tym samym, że im bardziej szczegółowo zostanie zrobiony audyt SEO, tym można spodziewać się bardziej dokładnego raportu SEO. Wspomniany raport będzie bowiem określał strategię dla danej strony internetowej.

Wykonanie profesjonalnego audytu ma zatem zdecydowanie większe znaczenie niż mogłoby się wydawać. Rekomendowane jest zatem zlecenie go profesjonalnej agencji specjalizującej się w SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *